Zapiekanka ziemniaczana


Co zrobić, gdy lodówka świeci pustkami, a ma się ochotę na pyszny obiad? 
Przeszukać sieć i odnaleźć przepis, który pomoże ocalić resztki. 
Tak właśnie zrobiłam ja i znalazłam tą pyszną zapiekankę. 
Nie potrzebujemy do niej wielu składników, 
większość z tego zazwyczaj mamy w naszej lodówce. 






Składniki:

około 80 dag ziemniaków
2 cebule
1 jajko
40 dag szynki, lub innej wędliny
1 szklanka jogurtu naturalnego lub śmietany
20 dag żółtego sera
przyprawa do ziemniaków ( ja dałam zioła prowansalskie)

Wykonanie:

Ziemniaki obrać, pokroić w plasterki (około 0,5 cm) i ugotować w posolonej wodzie.

W międzyczasie kroimy cebulę i wędlinę w kosteczkę i podsmażamy na łyżce oleju.

Ser żółty zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

Układać warstwami: Ziemniaki posypane przyprawą -> wędlina z cebulką -> ser. Ostatnia

 warstwa powinna być z ziemniaków. 

Śmietanę zmieszać z jajkiem i 2 garstkami żółtego sera. Mieszaniną zalać zapiekankę.

Zapiekać około 35 minut w 200 stopniach.

SMACZNEGO!


Komentarze