Klasyka zup czyli pomidorowa

Zupa pomidorowa czyli klasyka zup. 
Na pewno każdy z was ma na nią swój własny i sprawdzony przepis. 
Ja również, ale ostatnio postanowiłam trochę
 pokombinować i zrobiłam zupę z przepisu Domi w kuchnii , która dostała wyróżnienie w konkursie Pudliszek, więc musiała być pyszna. 
I taka też wyszła;)


Składniki:

1 kg świeżych pomidorów (ja dałam z puszki)
2 łyżki masła
3 ząbki czosnku
cebula
marchewka
500ml bulionu
3 łyżki koncentratu pomidorowego
listki z 2 gałązek bazylii (a dałam 2 łyżki suszonej)
100 ml słodkiej śmietanki 


Wykonanie:

Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Pokroić w kostkę.

Cebulę i marchewkę pokroić w kostkę. Czosnek przecisnąć przez praskę.

W garnku rozpuścić masło, wrzucić marchewkę, cebulę i czosnek. Zeszklić. Gdy cebula będzie miękka , wrzucić pomidory i smażyć na średnim ogniu około 20 minut.

Po tym czasie połączyć nasze pomidory z bulionem i dokładnie zmiksować  na gładki krem. Dodać koncentrat i bazylię i znowu zmiksować. Na koniec wlać śmietankę i wymieszać. 

Smacznego!


Komentarze