Szynka z sosem chrzanowym w galarecie



Na ten weekend miałam zapowiedzinych gości i przy tym trochę wolnego czasu, 
więc postanowiłam trochę zaszaleć z gotowaniem :) 
Na pierwszy ogień poszła szynka w galarecie. 
Przepis miałam podpatrzony już wcześniej z restauracji w której pracuję, 
więc wykonanie nie sprawiło mi
żadnego problemu...  



Składniki:
  • kilka plastrów szynki konserwowej
  • sos chrzanowy (można użyć gotowego lub zrobić własny. U mnie była to mieszanka chrzanu i majonezu w stosunku 1:1)
  • 2 kostki rosołowe*
  • żelatyna
Wykonanie:

Sos chrzanowy kładziemy na szynce i zawijamy w ciasne ruloniki i układamy na półmisku. 
Można dowolnie udekorować kukurydzą konserwową, marchewką pokrojoną w plasterki, porem. 

Kostki rosołowe rozpuszczamy w 2 szklankach wody. Dodajemy 3 łyżki żelatyny i mieszamy. Przecedzamy przez sitko. i odstawiamy w chłodne miejsce.
Gdy żelatyna lekko stężeje, zalewamy nią szynkę. Czekamy na całkowite stężenie i gotowe.


*Zamiast kostek rosołowych można użyć zwykłego rosołu. 



Komentarze