Okonomiyaki


Okonomiyaki
rodzaj japońskiej potrawy, placków składających się z wielu różnych składników i pieczonych na rozgrzanej blasze. Okonomiyaki dosłownie znaczy: "smaż, co chcesz".

Moja kolejna japońska potrawa. Od koleżanki która była w Japonii wiem, że nie smakuje dokładnie tak samo jak ta serwowana w Kraju Kwitnącej Wiśni, ale mi smakowała i uważam, że jest warta wypróbowana. Do podstawowego ciasta można dodać swoje ulubione dodatki: boczek, podsmażonego kurczaka, warzywa, krewetki, dlatego okonomiyaki za każdym razem może być inne.





Składniki:

pół główki kapusty
2 jajka
2 szklanki mąki
szklanka wody
1 cebula (lub por)
pół puszki kukurydzy
pare plasterków boczku lub kawałków kurczaka
kilka pieczarek
swoje ulubione dodatki
sos do okonomijaki (ja nie miałam, więc użyłam majonezu i ketchupu)
sól, pieprz

Wykonanie:
Kapustę cienko pokroić, wrzucić ją do miski. Dodać mąkę, wodę i jajka. Lekko posolić i popieprzyć. Dodać kukurydzę. 

Na patelni podsmażyć plasterek boczku lub kurczaka, lub inne dodatki. Jak się przyrumieni nałożyć na mięso porcje ciasta z kapustą. Smażyć na średnim ogniu potem przewrócić na drugą stronę. 

Placek podawać posmarowany sosem do okonomiyaki lub majonezem. 

Smacznego;)

Komentarze

Prześlij komentarz