Chili con carne

Pyszne,
 ostre, 
przepis idealnie pasujący do nazwy mojego bloga.
Polecam;)


SKŁADNIKI ( NA 4 OSOBY):
  • 500 g mięsa mielonego
  • 2-3 czerwone papryczki chili (drobno pokrojone)
  • 1 czerwona papryka (pokrojona w kostke)
  • 2 cebule (pokrojona w kostkę)
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 4 zabki czosnku (drobno pokrojone)
  • puszka pomidorow (bez skory) lub 3 świeże pomidory
  • 2 szklanki rosolu (z kostki)
  • 200 g kukurydzy z puszki
  • bazylia, sol, pieprz, pieprz cayenn
  • Można dodać też fasolę z puszki ( ja nie dodałam)
WYKONANIE:
Mięso podsmażyć na oliwie z cebula i czosnkiem, a następnie poddusic z chili, papryką, przecierem pomidorowym i cayenn. Zalać rosołem, dodac pomidory z puszki (wraz z sokiem) i gotować pod przykryciem jakieś 15-20 minut. Na koniec dodac kukurydze ( i ew fasolę) i pogotować jeszcze 2-3 minuty. Doprawic sola i ewentualnie pieprzem cayenn. Udekorowac bazylią. Konsystencja powinna byc dosyc gęsta. Chili con carne można podawac z ugotowanym na sypko ryżem lub po prostu z chlebem
SMACZNEGO:)


Komentarze

  1. Uwielbiam chilli con carne, czasem nic mnie tak nie rozgrzewa jak właśnie to danie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, chili potrafi naprawdę rozgrzać. Dlatego jest idealną propozycją na nadchodzące jesienno-zimowe dni;)

      Usuń

Prześlij komentarz