Tosty na gorąco z oscypkiem

Po mojej ostatniej wizycie w Zakopanem kupiłam sobie ładnego dużego oscypka. 
Nie przepadam za nim na zimno, 
ale już na ciepło najlepiej z żurawiną mogę jeść na okrągło. 
Niestety żurawiny nie miałam, ale postanowiłam wykorzystać go w inny sposób, 
modyfikując lekko ten przepis


Składniki (na 2 tosty)

4 kromki chleba (najlepszy będzie tostowy)
1 jajko
masło
oscypek
pomidor
sól

Wykonanie:

Jajko roztrzepujemy w głębokim talerzu, solimy.

Wszystkie kromki smarujemy z jednej strony masłem. Na dwóch z nich układamy plasterek oscypka, pomidor i znowu oscypek. Na patelni rozgrzewamy olej.

Kromki nie obłożone maczamy stroną nieposmarowaną masłem w jajku. Przykrywamy kromki obłożone oscypkiem i spód gotowej "kanapki" także maczamy w jajku(dobrze jest pomóc sobie szpatułką). Tosty układamy na rozgrzanej patelni. Wierzch tostów polewamy pozostałym jajkiem i lekko szpatułką dociskamy je do patelni. Gdy się dobrze przyrumienią, odwracamy tosty na drugą stronę. Podajemy jeszcze ciepłe. Można polać je ketchupem.

Smacznego;)


Komentarze