Szarlotka sypana

Inspiracja


Składniki Sypkie:

1,5 szklanki kaszy manny ( u mnie kasza manna błyskawiczna Stoisław)
1,5 szklanki mąki pszennej
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru kryształu

Składniki na nadzienie:

1,5kg kwaśnych jabłek
1 czubata łyżka cynamonu
2 łyżki cukru kryształu
3 łyżeczki żelatyny w proszku
1 łyżeczka soku z cytryny

Ponadto: 

100g zmrożonego masła


Wykonanie:

Składniki sypkie wymieszać ze sobą w misce. Podzielić na 3 części.

Tortownicę o średnicy 21cm wyłożyć papierem do pieczenia i wysmarować masłem. Nastawić piekarnik na 180 stopni.

Jedną część sypkich składników rozsypać równo na dnie tortownicy.

Jabłka umyć, obrać, zetrzeć na tarce z dużymi oczkami. Dodać do jabłek pozostałe składniki, dokładnie wymieszać i podzielić na pół.

Jedną połowę jabłek równomiernie rozłożyć na wysypanym spodzie. Na jabłkach rozsypać kolejną część sypkich składników. Czynność powtórzyć.

Na tarce o grubych oczkach zetrzeć masło i wiórki równomiernie rozłożyć na wierzchu ciasta. Wstawić tortownicę do rozgrzanego piekarnika  i piec około 1 godziny. Po tym czasie wyjąć ciasto i poczekać do jego całkowitego wystygnięcia. 

Smacznego;)


Komentarze

  1. Robiłam i bardzo mi smakowała

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie się studzi, rodzina konczy jeść obiad a ja czekam zeby wjechac na stół z deserem! :)) oachnie obłędnie. Podam szarlotke z sorbetem malinowym z Grycana, tak sie ciepło na dworzu zrobiło w porównaiu z ostatnimi zawieruchami śnieżnymi, że az mi przygrzało chyba ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mmm szarlotka z lodami, aż nabrałam ochoty, żeby ją znowu zrobić i podać w taki sposób xD

      Usuń

Prześlij komentarz