Brazylijskie kokosowe bułeczki


Drożdżowe wypieki zawsze napawały mnie lekkim przerażeniem... Niestety nie mam jeszcze (ale mam nadzieję, że kiedyś będę miała) maszyny do wyrabiania ciasta, dlatego zawsze robię to ręcznie i mówiąc szczerze średnio to lubię. No i to wyrastanie... nie wiem jak to się dzieję, że  czasami ciasto ślicznie mi wyrośnie, a innym kompletnie nie zamierza powiększyć swojej objętości.

Dlatego już kompletnie nie wiem, co mnie skłoniło do zrobienia wczoraj aż dwóch różnych wypieków drożdżowych. To chyba wszystko przez kompletny brak pieczywa w domu i brak chęci do wyjścia do sklepu oraz pachnące zdjęcia na blogu Arabeski. Jeśli chodzi o pierwszy wypiek to nie mam się czym chwalić, bo moje bułki z przedziałkiem wyszły co prawda smaczne, ale niewyrośnięte no i nawet nie zdążyłam zrobić im zdjęć, bo domownicy wszystkie zjedli. Ale myślę, że jeszcze się do nich przymierzę i może wyjdą jeszcze lepsze.

Ale za to bułeczki kokosowe o dziwo wyszły mi bardzo dobre, duże i pachnące kokosem. dlatego gorąco je polecam;)




Składniki (na ok 20 bułeczek):

Ciasto:

1 szklanka ciepłego mleka
2 jajka
4 szklanki mąki pszennej (około 525g)
60 g miękkiego masła
4 łyżki cukru
50 g świeżych drożdży (można też użyć suchych)
1/2 łyżeczki soli

Nadzienie:

2/3 szklanki cukru
1/2 szklanki mleka
2 szklanki wiórków kokosowych (200g)
+odrobina mleka lub białko do posmarowania bułeczek



Wykonanie:

Mleko podgrzać, by było letnie, dokładnie rozpuścić drożdże, dodać po łyżce cukru i mąki. Odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

Ze wszystkich składników zagnieść ciasto, wyrabiać aż będzie gładkie i elastyczne. Przykryć folią i odstawić w ciepłe do wyrośnięcia przez około 1-2godziny.

Pod koniec wyrastania ciasta przygotować nadzienie. Na patelni podgrzać (około 4 minuty) składniki farszu, aż cukier się rozpuści, a wiórki wciągną mleko. Przestudzić.

Wyrośnięte ciasto rozwałkować na grubość około 5 mm i posmarować równomiernie kokosową masą, zrolować. Podzielić na około 20 części i ułożyć na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Przykryć ściereczką i odstawić na około pół godziny. Po tym czasie bułeczki posmarować rozbełtanym białkiem lub mlekiem i wstawić do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec 15-20 minut.

Smacznego;)

Komentarze