Kawa Coffea Arabica

W ramach współpracy ze sklepem coffea, dostałam do przetestowania przepyszne ziarniste kawy: Arabicę Mocha z Etiopii, Arabicę Excelso z Kolumbii oraz Arabicę Santos z Brazylii.


Przyznam się bez bicia, że przed dostaniem paczki pijałam tylko kawę rozpuszczalną, a parzoną uważałam za zło konieczne. 
Jednak postanowiłam się przełamać i je wypróbować. W tym celu pożyczyłam od babci antyczny młynek do kawy i zaopatrzyłam się w filtry, bo fusy w kawie to coś czego nie znoszę (może dlatego nigdy nie przepadałam za parzona kawą). 

Przygotowując się do recenzji poczytałam sobie też trochę o zaletach kawy parzonej.

Okazuje się, że kawa to jeden z najbardziej znanych na świecie napojów i większość osób nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez filiżanki aromatycznej kawy. Nie ważne czy to z ekspresu, po turecku, zwykła fusiasta czy rozpuszczalna. 
Podstawową jej zaletą (i głównym powodem dla którego tak dużo osób po nią sięga) są jej pobudzające właściwości. Poprawia ona koncentrację, pamięć, spostrzegawczość, szybkość przetwarzania informacji, procesy myślowe i zmniejsza uczucie zmęczenia.
Ma również właściwości antyoksydacyjne, delikatnie przyspiesza przemianę materii oraz może pomóc w zapobieganie chorobom neurologicznym.

Jak widać kawa ma wiele dobroczynnych właściwości;)


Co do kawy ze sklepu coffea:
Od razu po otwarciu paczki poczułam bardzo silny aromat, bez porównania do kawy rozpuszczanej czy gotowej zmielonej. 
To samo było podczas mielenia. Kawowy zapach był w całym domu;)
A smak miały całkiem inny niż się tego spodziewałam.
Myślałam, że kawa będzie goryczkowata, jak ta parzona, którą piłam do tej pory, dlatego pierwszą filiżankę wypiłam z mlekiem. Jednak kolejną postanowiłam wypić już bez dodatków i przyznam się, że od razu podbiła moje serce. 
Jest bardzo smaczna i  delikatna. Nie czuć zbyt dużo goryczy, dlatego można ją pić nawet bez dodatku mleka czy śmietanki. 
Co prawda, więcej z nią roboty, niż z kawą rozpuszczalną, którą wystarczy po prostu zalać woda i gotowe, ale ten wysiłek się opłaca, bo dostajemy pyszny, aromatyczny napój, którym możemy się rozkoszować, w wolnej chwili;)
Gorąco polecam;)


Kawa Arabica Mocha
Niedościgniony wzór kawy afrykańskiej. Jej oryginalny aromat  łączy nuty czekoladowe i subtelny akcent kwiatowy. Zaparzona zachwyca głębią aromatu i charakterystyczną dla kaw afrykańskich mocą.

Kawa Arabica Excelso
Kawa o najwyższej klasie eksportowej, wyjątkowo smaczna i delikatna. Daje napary o lekkim, karmelowym aromacie i delikatnym smaku. Doskonale nadaje się do zaparzania klasycznego ekspresso.

Kawa Arabica Santos
Kawa o wyjątkowej łagodności i głębokim aromacie. Daje delikatne jak jedwab napary całkowicie pozbawione goryczki i kwaskowości. Arabica Santos to jedna z najbardziej cenionych przez koneserów kaw świata.


Jeśli tak jak ja chcecie spróbować tej przepysznej aromatycznej kawy to zapraszam na stronę sklepu:



Komentarze

  1. Odkąd mam ekspres to już nie uznaję rozpuszczalnej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zawsze korzystam z ekspresu, gdy jestem u rodziców. Ale niestety w moim studenckim mieszkanku takowego nie posiadam. Dlatego ostatnio mielę kawę i ją filtruję, ale gdy chcę się napić kawy przed uczelnią to nadal piję rozpuszczalną, bo tak jest szybciej;)

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo fajny wpis.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz