Dżem z cukinii

Kolejna potrawa z cukinii. Tym razem postanowiłam zrobić z niej dżem. Jest to mój pierwszy przetwór, który zrobiłam samodzielnie, więc jestem z niego bardzo dumna. A co do samego dżemu. Zrobiłam go niedużo, żeby spróbować czy wyjdzie dobry i byłam bardzo miło zaskoczona, że taki wyszedł. Dzięki dodatkowi galaretki cytrynowej, ma lekko cytrynowy smak jest naprawdę dobry. Idealny jako dodatek do naleśników. Z podanego przepisu wyszły mi 4 słoiczki pysznego dżemu. 


Składniki:

2,5 kg cukinii bez skóry i gniazd nasiennych 
0,5 kg cukru
2 galaretki cytrynowe (lub pomarańczowe)
2 łyżeczki kwasku cytrynowego


Wykonanie:

Cukinie ścieramy na tarce o małych oczkach. Rozgotowujemy. Do gorącej cukinii dodajemy cukier i galaretki. 

Smażymy około 30 minut. Pod koniec dodajemy kwasek cytrynowy. Następnie przelewamy bardzo gorące do słoików i zakręcamy. Stawiamy go góry dnem i czekamy aż wystygnie.

Smacznego;)


Komentarze