Likier nutella

Od jakiegoś czasu chętnie robię domowe alkohole. W kręgu rodziny i znajomych jestem już w tym trochę znana i czasami słyszę: "A zrobisz mi ten swój dobry domowy likier na urodziny?;)". Do tej pory były to głównie likiery. Likier cappucino  czy Malibu już na stałe u mnie zagościły i są idealne na prezent czy do sączenia na damskich pogaduchach. Tym razem jednak miałam ochotę na coś innego i gdy na jednym z blogów zobaczyłam przepis na likier, który miał w smaku przypominać nutellę, wiedziałam, że prędzej czy później będę musiała go zrobić. I wiecie co...? Nie zawiodłam się. Wyszedł naprawdę pyszny i myślę, że będzie kolejnym alkoholem który u mnie zagości już na stałe


Składniki:

100g orzechów laskowych
400ml masy krówkowej
250ml mleka skondensowanego niesłodzonego
1 mleczna czekolada
1 łyżka kakao
250ml wódki

Przygotowanie:

Zaczynamy od orzechów. Łuskane orzechy wysypujemy na blaszkę do pieczenia i wstawiamy na 7 minut do nagrzanego do 220 stopni piekarnika. Po wyjęciu wysypujemy na ręcznik papierowy i pocieramy ręcznikiem, żeby zeszła ciemna skórka z orzechów. Mielimy je w młynku. 

W  garnuszku podgrzewamy czekoladę z masą krówkową i kakao. Gdy czekolada się rozpuści, wlewamy do niej mleko skondensowane i orzechy mielone. Dokładnie mieszamy.Gdy będzie letnie mieszamy z wódką i wstawiamy na pół godziny do lodówki* i możemy pić. 



*Jeśli zbyt długo będziemy trzymać w lodówce likier może nam zbytnio zgęstnieć, dlatego przed podaniem dobrze jest go trochę ogrzać. 


Komentarze

  1. Mmm.. Zapowiada sie nieziemsko..;D też go zrobię, napewno;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nutella w płynie z procentami? Musi być boski!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz