Muffinki ze śliwkami i kruszonką


A wcale miałam nie robić muffinek....

Dostaliśmy od sąsiadki trochę śliwek, z których mama postanowiła zrobić dżem. Akurat tego dnia była zajęta dlatego to mnie poprosiła o ich odpestkowanie i przesmażenie. Niestety wzięłam minimalnie za mały garnek i wszystkie śliwki się do niego nie zmieściły. Nie myśląc długo wyszperałam przepis na muffinki ze śliwkami na blogu: Moje ekspresje kulinarne i za pół godziny już były gotowe. Wyszły PRZE-pyszne, ze znakomitą kruszonką. Znikły w okamgnieniu, co jest ich najlepszą recenzją.

Polecam!





Składniki: ( na 10 muffinek)

1,5 szklanki mąki pszennej
2 jajka
3/4 szklanki cukru pudru
1/3 kostki margaryny
1/3 szklanki mleka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 opakowania cukru waniliowego

Kruszonka:

5 łyżek mąki
3 łyżki masła (chłodnego)
4 łyżki cukru

Ponadto

 śliwki


Wykonanie:

Kruszonka: Wszystkie składniki na kruszonkę ugienść, aż do powstania sypkiej kruszonki.

Muffinki: Mieszamy osobno składniki mokre i suche. Potem przelewamy mokre do suchych i mieszamy. Ciasto przełożyć do foremek na muffinki do 3/4 wysokosci. Do każdej muffinki włożyć połówkę śliwki. Posypać kruszonką. Piec w temperaturze 180 stopni przez 15-20 minut/

Smacznego:)




Komentarze