Surówka z cukinii a'la colesław


Dostałam ostatnio od mamy dwie wielgachne cukinie prosto z działeczki, skąd powstało już parę przepisów z jej wykorzystaniem.

Jednak Ta cukinia ciągle się nie kończy, dlatego dzisiaj kolejny przepis, który powstał przypadkiem. Miałam ochotę na Colesława, jednak nie chciało mi się iść do sklepu po kapustę, wtedy popatrzyłam do lodówki, gdzie ostał się jeszcze kawałek cukinii i pomyślałam, że może zamiast kapusty dam właśnie ją. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę i nie wiem nawet czy wersja z cukinią nie jest lepsza od tej pierwotnej.

Polecam spróbować;)


Składniki:

3 szklanki cukinii startej na grubych oczkach
2 średnie marchewki
1 cebula
pół szklanki majonezu
2 łyżki mleka
1 łyżka cukru pudru
sól, pieprz do smaku

Wykonanie:

Startą cukinię posypujemy solą i zostawiamy na pół godziny, aż lekko zmięknie i puści sok. Cukinię odciskamy, dodajemy starą marchewkę i pokrojoną w drobną kosteczkę cebulę.

W kubku mieszamy majonez z mlekiem i cukrem pudrem. Gotowym sosem zalewamy cukinię i dokładnie mieszamy. Solimy i pieprzymy do smaku.

SMACZNEGO;)


Komentarze

Prześlij komentarz