Makaron z sosem brokułowym z ricottą i suszonymi pomidorkami

Przepis na to danie powstał przypadkiem. Kupiłam ricottę, bo była w promocji i zastanawiałam się co z nią zrobić. Zajrzałam więc do zakamarków kuchennych i znalazłam zamrożonego brokuła i słoiczek suszonych pomidorów. Z tego powstał pyszny sos, który wymieszałam z makaronem spaghetti, bo akurat taki miałam i wyszło pyszne danie, którego wykonanie zajęło mi niewiele czasu. Dlatego zachęcam do kombinowania w kuchni, czasami z resztek kuchennych, czy przypadkowych rzeczy może powstać coś naprawdę dobrego :)


Składniki: *
(na 2 porcje)

1 brokuł
opakowanie ricotty
pół słoiczka suszonych pomidorów w zalewie
1 cebula
2 ząbki czosnku
sól, pieprz, gałka muszkatołowa
dowolny makaron około 250 g (u mnie spaghetti)


Wykonanie:

Brokuł podzielić na różyczki i gotować kilka minut aż będzie półtwardy.

Makaron ugotować wg przepisu na opakowaniu.

Czosnek i cebulę obrać. Czosnek posiekać na drobniutko, cebulę w piórka. Suszone pomidory wyjąc z zalewy i pokroić w paseczki.

Na dużą patelnię lub garnek wlać łyżkę oleju. Podsmażyć czosnek kilka minut i dodać cebulę i pomidorki. Smażyć chwilę, aż cebula zmięknie po czym dodać ugotowanego brokuła i dusić kolejne kilka minut. Dodać makaron i ricottę. Dokładnie wymieszać. Doprawić solą, pieprzem i gałką muszkatołową do smaku po czym serwować. 

SMACZNEGO :)


*W opcji dla mięsożerców można razem z cebulką podsmażyć kawałek fileta z kurczaka

Przepis dodaję do akcji:

Wegetariański obiad VI

Komentarze

Prześlij komentarz