Słów kilka o Golden Syrup i Kluseczki.

Ostatnio dzięki miłej pani Monice miałam okazję wybrać sobie coś z asortymentu sklepu Kuchnie Świata do przetestowania. Wybrałam m.in nori do zrobienia pierwszy raz sushi (mam nadzieję, że niedługo uda mi się je zrobić i wstawić przepis na bloga) oraz Golden Syrup, bo nie miałam okazji go jeszcze nigdy próbować. 

Ma stronie producenta możemy przeczytać: 
Syrop złocisty znanej firmy angielskiej działającej od 1881 roku Abram Lyle & Sons. Niezastąpiony dodatek do deserów, ciast, ciasteczek, pierniczków. Naleśniki lub amerykańskie pancakes też smakują z nim zdecydowanie lepiej. Jest to gęsta, bursztynowego koloru forma odwróconego syropu cukrowego, powstała w procesie rafinacji trzciny cukrowej. W swoim składzie nie zawiera sztucznych aromatów, barwników i konserwantów. Odpowiedni dla wegetarian i alergików gdyż nie zawiera glutenu. Jest mniej intensywny w smaku od melasy. To klasyczny produkt kuchni brytyjskiej. Znajdziemy go w wielu przepisach pochodzących z Wysp, głównie w wypiekach. Może być również stosowany jako składnik marynat do mięs. . Jeżeli mamy taką ochotę możemy go rozsmarować na tostach lub świeżej jeszcze ciepłej bułeczce.



Golden Syrup można użyć jako dodatek do różnych dań z kuchni amerykańskiej
Ja dodałam go do pancakes z golden syropem (przepis tutaj) oraz do kluseczek z golden syropem, do których przepis podam poniżej. 
Chociaż zdarzało się, że gdy miałam ochotę na coś słodkiego to wyjadałam go, bez żadnych dodatków. 

Jeśli ktoś ma ochotę to można go kupić na stronie sklepu Kuchnie Świata
cena: 10,90/325g



Kluseczki z Golden Syrup:
Przepis idealny dla osób lubiących bardzo słodkie śniadania. 
Kluseczki można dodatkowo polać sosem waniliowych jak Maggie na swoim blogu.




Składniki:
(na 1 porcję)

50 g masła
1/5 szklanki cukru
4 łyżki Golden Syropu 
1/2 szklanki mleka
1/2 szklanki mąki
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wykonanie:

Wodę wlewamy na patelnię, dodajemy połowę masła, cukier i 3 łyżki Golden Syropu.
Doprowadzamy do wrzenia, po czym zmniejszamy ogień.
Mąkę wymieszać z proszkiem, dodać resztę masła i zmiksować. Dodać mleko i 1 łyżkę Golden Syropu i zmiksować aż powstanie gęsta masa.
Syrop na patelni ponownie doprowadzić do wrzenia. Za pomocą łyżki kłaść na patelnię niewielkie kluseczki, zmniejszyć ogień i smażyć około 10 minut, przewracając je co jakiś czas. 

SMACZNEGO:)




Komentarze

Prześlij komentarz