Prawie jak Crepes Suzette

Crepes Suzette to podobno najbardziej znane naleśniki we Francji.
Są to naleśniki smażone w sosie pomarańczowym ze skarmelizowanym cukrem i likierem pomarańczowym.
U mnie są to "prawie jak Crepes Suzette", bo zamiast pomarańczy dałam sok z mandarynek, a zamiast likieru pomarańczowego dałam kieliszek wódki, 
ale i tak były pyszne, dlatego je polecam;)



Składniki:

sok z 2 mandarynek
skórka otarta z jednej mandarynki
70g masła
2-3 łyżki cukru
kieliszek wódki
3-4 naleśniki


Wykonanie:

Na dużej patelni smażymy cienkie naleśniki i przekładamy je na talerz.
Na drugą patelnię wlewamy sok z mandarynek, skórkę, cukier i masło.
Całość doprowadzamy do wrzenia, a potem zmniejszamy ogień, dodajemy kieliszek wódki i gotujemy przez 5-10 minut, aby sos zgęstniał.
Naleśniki składamy w ćwiartki i umieszczamy na patelni z sosem pomarańczowym, podgrzewamy razem przez 3-4 minuty.
Podajemy.

SMACZNEGO:)




Przepis dodaję do akcji:



i

do koloru pomarańczowego

Komentarze

  1. Dobry pomysł z dodaniem kieliszka wódki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj coś czuje, że moja mama byłaby nimi zachwycona ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziekuję za udział w akcji !! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Pijane naleśniki :) Właśnie wczoraj piekłam, ale z masą krówkową :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz