wtorek, 3 maja 2016

Ciasto marchewkowe

Uwielbiam marchewkowe ciasta. Przepis na takie ciasto jest zapisane w starym zeszycie z przepisami mojej mamy i pamiętam, że czasami je robiłam i bardzo je lubiłam (chociaż moi znajomi byli zawsze bardzo zaskoczeni ciastem z warzywem). Jednak że akurat nie miałam zeszytu mamy pod ręką, to tym razem do wykonania tego ciasta skorzystałam z przepisu z bloga Poezja Smaku. Wyszedł bardzo dobry. Puszysty, wilgotny. Mniam :) Ciekawostką dla mnie był krem ze słonego serka, którego nigdy wcześniej nie jadłam, ale okazało się, że krem jest również przepyszny i idealnie pasuje do tego ciasta (w planie mam używanie takiego kremu również do innych wypieków). 

Składniki:
1,5 szklanki startej marchewki (ok.3-4 marchewki)
1,5 szklanki mąki
4 jajka
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
Marchewkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Jajka ubić mikserem razem z cukrem przez około 3 minuty. Następnie, wciąż ubijając, powoli dolewać olej, a potem stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Dodać cynamon. Na końcu dodać odciśniętą startą marchewkę i wymieszać. 
Formę do ciasta (u mnie keksówka o wymiarach 35 x 12 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut (do suchego patyczka). 
Gotowe i wystudzone ciasto można polać polewą na bazie słonego serka:

POLEWA
2 łyżki masła
100 g słonego kremowego serka (u mnie Almette)
1 łyżka cukru pudru

Masło utrzeć mikserem. Dodawać po łyżeczce serka. Dosłodzić cukrem.

SMACZNEGO :)

przepis dodaję do  akcji:
Wiosenne słodkości 2016

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz