Ciasto marchewkowe

Uwielbiam marchewkowe ciasta. Przepis na takie ciasto jest zapisane w starym zeszycie z przepisami mojej mamy i pamiętam, że czasami je robiłam i bardzo je lubiłam (chociaż moi znajomi byli zawsze bardzo zaskoczeni ciastem z warzywem). Jednak że akurat nie miałam zeszytu mamy pod ręką, to tym razem do wykonania tego ciasta skorzystałam z przepisu z bloga Poezja Smaku. Wyszedł bardzo dobry. Puszysty, wilgotny. Mniam :) Ciekawostką dla mnie był krem ze słonego serka, którego nigdy wcześniej nie jadłam, ale okazało się, że krem jest również przepyszny i idealnie pasuje do tego ciasta (w planie mam używanie takiego kremu również do innych wypieków). 

Ciasto marchewkowe oprócz niewątpliwych walorów smakowych jest również zdrowsze niż standardowe wypieki, dzięki wielu leczniczych właściwości marchwi. 
O historii ciasta marchewkowego, a również o zaletach samej marchwi możecie więcej poczytać na stronie Droga Zdrowia.


Składniki:
1,5 szklanki startej marchewki (ok.3-4 marchewki)
1,5 szklanki mąki
4 jajka
1 szklanka oleju
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 płaska łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu

Wykonanie:
Marchewkę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach.
Jajka ubić mikserem razem z cukrem przez około 3 minuty. Następnie, wciąż ubijając, powoli dolewać olej, a potem stopniowo mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Dodać cynamon. Na końcu dodać odciśniętą startą marchewkę i wymieszać. 
Formę do ciasta (u mnie keksówka o wymiarach 35 x 12 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wylać do niej ciasto. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut (do suchego patyczka). 
Gotowe i wystudzone ciasto można polać polewą na bazie słonego serka:

POLEWA
2 łyżki masła
100 g słonego kremowego serka (u mnie Almette)
1 łyżka cukru pudru

Masło utrzeć mikserem. Dodawać po łyżeczce serka. Dosłodzić cukrem.

SMACZNEGO :)

przepis dodaję do  akcji:
Wiosenne słodkości 2016

Komentarze