Po prostu Curry

To Curry zawsze było daniem przyrządzanym przez moją współlokatorkę, a ja nigdy się do niego nie mieszałam. Jednak nadeszły wakacje, powrót do domu i ochota na Curry. Tak więc wybłagałam współlokatorkę o przepis (dziękuję Ula) i zrobiłam. 
Przepis jest prościutki i szybki w wykonaniu. Można tworzyć też swoje własne wariacje na temat dodając warzywka na jakie tylko ma się ochotę:)



Składniki:

40g masła
40g mąki
20g przyprawy curry
Pierś z kurczaka
kostka rosołowa
3 średnie marchewki
3 ziemniaki
garść pieczarek
1 papryka czerwona
1 duża cebula
(lub jeszcze inne warzywa)


Wykonanie:

Rozpuścić masło, dolać odrobinę oleju, wsypać mąkę i dokładnie ją rozmieszać. 
Wyłączyć ogień i wsypać przyprawę curry, dokładnie wymieszać i odstawić do wystudzenia.
Kurczaka pokroić w nieduże paski i podsmażyć z pokrojoną z piórka cebulką. 
Dolać około pół litra wody i rozpuścić kostkę rosołową.
Warzywka pokroić (marchewkę w talarki, ziemniaki i paprykę w kostkę) i następnie dodać te które potrzebują dłużej się gotować do kurczaka (marchewka, ziemniaki), gdy te będą już prawie miękkie dodać resztę warzyw i rozmieszać wcześniej przygotowaną 'pastę curry'.
Gotować na wolnym ogniu aż wszystkie warzywka dojdą i doprawić do smaku solą i pieprzem.
Podawać z ryżem.

SMACZNEGO:)




Przepis bierze udział w akcji:
 

Komentarze

  1. Zawsze mam go pod ręką, gdy wracam z pracy i nie mam sił na długie gotowanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. robię je zupełnie inaczej :) ale brzmi miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To jest znakomite danie po zabieganym dniu, tak jak pisze Nemi. Dziękuję za dodanie wpisu do akcji psiankowatej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bym dodała trochę indyjskich przypraw: kolendry, kuminu i kurkumy

    OdpowiedzUsuń
  5. Daj znać jak wyszedł chlebek :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz